Coco Cay

Solopgang over havet
Morgenmad i Windjammer med Coco Cay i horizonten, og Saras yndlingsbeskæftigelse – spise bordkanter.

Pigerne vågnede lidt tidligt her til morgen, men det var fint nok, for så kunne vi ligge og kigge ud af vinduet og se, at vi nærmede os Coco Cay. Vi gik op og spiste morgenmad i Windjammer, og fik en god plads ved vinduerne helt i forenden, så vi kunne se os komme tættere og tættere på øen. Mens vi sad og spiste kastede vi anker, det larmede temmelig meget, og det virkede også som om der var et godt stykke ned til bunden. Vi pakkede vores ting og gik ned og stod i kø til en af båden der skulle sejle os over til båden. Vi kom med den første der var der, men den kunne også tage 250-300 personer.

På den lille båd over til Coco Cay
Velkommen til Coco Cay

Da vi kom til øen og gik over på en af de knap så fyldte strande. Her hyggede vi os indtil vi skulle spise, Sara tog en lur, Anne badede og ind i mellem hentede Rasmus drinks ude i den flydende bar der var i vandet. (De drinks vi plejer at kunne få, kan vi også få på øen uden at skulle betale og maden er også med) . De grillede lige til 2200 personer, der blev bespiste på 2 timer. Der var nogle personer der ikke rydde madresterne op efter sig selv, og de rester som mågerne ikke tog, kom der lige en leguan og spiste.

Anne og Rasmus fandt konkylie med levende indhold i ude i vandet
Floating Bar
En rigtig strandsild
Leguanen der godt kunne lide madrester.

Senere gik vi over på stranden tættest på der hvor vi skulle med båden igen, og hvor vi kunne se skibet fra. På vejen tilbage gjorde vi lige stop ved nogle hængekøjer, hvor Anne synes vi lige skulle ligge og slappe af. Her var der masser af fisk i vandet, både små, men også nogle ret store og lange nogle.

Afslapning i hængekøjen
Så går turen tilbage til skibet
Enchanment of the Seas

Omkring kl. 15, tog vi båden tilbage til skibet, og hyggede os der, og fik i bad, og nogen plejede der til røde hud. Vi sejlede videre kl. 16.30, hvor turen igen gik med Cape Canaveral. Aftensmaden blev igen serveret kl. 18, og da dette var den sidste aften blev alle kokkene osv. præsenteret og folk svingede deres serviette i luften.

Solnedgang over havet.

Både Sara og Anne fik det samme at spise hver aften, men ikke fordi udvalget var dårligt, de kunne bare godt lide det. Anne startede med kyllinge nudel suppe, derefter spaghetti Bolognese og så en dessert. Sara spiste kartoffelmos med stegt kyllingebryst, sovs og grønsager.

Efter aftensmaden gik vi ud af restauranten hvor der altid var underholdning på dæk 4. Først var der noget konkurrence hvor folk var delt op i 2 hold, og der bl.a. blev danset kyllingedans, det ville Anne gerne være med til, og bagefter var der flagparade med flag der repræsenterede alle de ansatte ombord. Der var ca. 850 ansatte, og bl.a. ca. 200 af dem var fra Phillipinerne. Anne fulgte meget spændt med, indtil det var færdigt.

Anne danser “Kyllingedans”
Vores norske kaptajn Arild Hansen.

Vi gik tilbage til kahytten, og pakkede vores ting, som skulle være pakket og stillet udefor kahytten inden kl. 23, hvis personalet skulle sørger for at det kom af skibet. Så mens vi pakkede så Anne lidt film, og Sara sov.