Gensyn med Farmor og Farfar

Jeg vågnede kl. ca 6.30 her til morgen og kiggede ud af kahytvinduet, og da det stadig var lidt mørkt, kunne jeg se lysene i Cape Canaveral komme nærmere. Omkring kl 7 lagde vi til kaj. Vores bagage havde fået nr 8, så vi skulle vente med at gå fra borde indtil vores nummer var klar til at gå af, så vi gik op i Windjammer restauranten og gik en ordentlig gang morgenmad. Vi var heldige at få en plads ved vinduerne helt i forenden, så vi havde en dejlig udsigt under morgenmaden. Da vi var færdige med at spise gik vi ned og pakkede det sidste håndbagage og gik med det område vi skulle opholde os, indtil vi måtte gå af skibet. Da vi kom til dæk 6, hvor vi skulle være blev vi næsten sendt tilbage igen (vi har boet på dæk 3 kahyt 3146), men det var bare fordi vi havde klapvogn med, så vi kunne bare gå af nu, sagde manden. Vi skulle igennem pas kontrol, men inden vi kom til det skulle vi lige hente alle vores ting, og selv bære dem igennem – det var ikke en helt holdbar løsning for os, da vi havde for meget bagage til at kunne bære det inkl. 2 børn. Der var dog nogle vogne, som vi stillede os i kø til og mand der råbte noget om 5 min i hans kø, 45 min i køen ved siden af. Da vi kom forende af køen, som kun tog 5 min, viste det sig at være en porter service, hvor man vha. drikkepenge kunne få hjælp igennem paskontrollen. Vi lagde alt vores bagage op, og så tog vi en kort kø uden om den meget lange kø og så fulgte han os hen til vores shuttlebus ud til Alamo. Han fik nogle drikkepenge og hjalp os med ar få bagagen ind i traileren. Os ind i bilen, og så gik turen til Alamo. Der var kun et par enkelte foran os i køen, så det gik forholdsvis hurtigt. Vi fik den største Nissan de havde, en Armada med 7 sæder. Ind med bagagen og afsted mod Cruise America i Orlando, hvor vi skulle hente Farmor og Farfar, som lige havde afleveret deres autocamper.

En Nissan Armada – og jeg kunne godt kigge over rattet.

Selvom det var en stor bil, havde vi lidt en opgave med at få det til at være der, da der var rigtig mange løse poser udover de 6 store kufferter, 5 håndbagage, klapvogn og 2 autostole, men det lykkedes og vi kørte mod Lake Buenavista og Blue Tree Resort. Vi kunne heldigvis få liv at checke ind da vi kom, selvom det kun var omkring middag og vi første skulle kunne checke ind kl. 16. Resten af dagen blev brugt på en gang frokost på Olive Garden, ud og handle og afslapning ved den opvarmede pool, hvor der var sol ind.

Lækker Pool og vejr.

Aftensmaden blev indtaget i lejligheden og bestod af vores “faste” salat, Ceasar salat og kylling. Vi fik først en seng til Sara kl. 21, så hun var blevet puttet i vores seng. Så det endte med at Rasmus sov sammen med Sara i vores soveværelse, og så sov jeg sammen med Anne på sovesofaen.